Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου 2017

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ 1ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΝΑΛΛΑΚΙΟΥ


Σχολική χρονιά 2017 -2018

Το σχολείο είναι ο χώρος που οι μαθητές/τριες ζουν πολλές ώρες, μαθαίνουν, σκέφτονται, δημιουργούν, παίζουν, κάνουν φιλίες, διαμορφώνουν χαρακτήρα, στάσεις και αξίες ζωής. Η ζωή στο σχολείο ρυθμίζεται από όρους και κανόνες που έχουν σκοπό να δημιουργήσουν τις απαραίτητες προϋποθέσεις για να υλοποιηθεί όσο γίνεται πιο αποτελεσματικά το πολυδιάστατο έργο του σχολείου. Στο κείμενο που ακολουθεί αναφέρονται οι πιο σημαντικοί από αυτούς τους κανόνες.
 ΑΦΙΞΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
•    Η άφιξη των μαθητών το πρωί γίνεται από τις 08:00 ως 8.15  από την είσοδο που βρίσκεται στη συμβολή των οδών   Δωρητών και Νίκης

•    Η έγκαιρη προσέλευση βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Σε περίπτωση καθυστερημένης προσέλευσης, ο μαθητής μόνος (εάν έρχεται ασυνόδευτος) ή με το συνοδό του, προσέρχεται για ενημέρωση και άδεια εισόδου στο γραφείο του διευθυντή.
•    Οι ενήλικες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την άφιξή τους αποχωρούν μόλις χτυπήσει το κουδούνι της έναρξης των μαθημάτων.
ΠΡΟΣΕΥΧΗ
•    Αλλόθρησκοι και ετερόδοξοι μαθητές έχουν δικαίωμα να μη μετέχουν στην πρωινή προσευχή, οφείλουν όμως να βρίσκονται στο χώρο του σχολείου όσο αυτή διαρκεί και να σέβονται την ιερότητα της στιγμής.

Πέμπτη 1 Ιουνίου 2017

Τι είναι η «Μπλε Φάλαινα» και γιατί γοητεύει τους νέους;



·                     Η ΜΠΛΕ ΦΑΛΑΙΝΑ είναι ένα διαδικτυακό παιχνίδι στο οποίο οι νέοι αναλαμβάνουν να διεκπεραιώσουν μια σειρά προκλήσεων, που στην αρχή είναι φαινομενικά αβλαβείς, αλλά στη συνέχεια γίνονται ριψοκίνδυνες ή επικίνδυνες. Τα παιδιά έχουν στη διάθεσή τους 50 ημέρες για να ολοκληρώσουν την προσπάθειά τους. Οι προκλήσεις αυτές περιλαμβάνουν την παρακολούθηση βίαιων ταινιών και την υιοθέτηση αυτοκαταστροφικών συμπεριφορών (χαράζουν μια φάλαινα στο χέρι με ένα ξυράφι). Για να ολοκληρωθεί η κάθε φάση του παιχνιδιού, οι νέοι πρέπει να στείλουν μια φωτογραφία τους, που να αποδεικνύει την εμπειρία τους. Η τελευταία πρόκληση καλεί τον συμμετέχοντα να κερδίσει το παιχνίδι, αυτοκτονώντας.

·                     Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι η πρόκληση της «Μπλε Φάλαινας» καθοδηγείται από εφαρμογή, ενώ άλλοι πιστεύουν ότι κάποιος ενήλικας ή ένα άλλο παιδί ενεργεί ως "διαχειριστής", αναθέτοντας τις προκλήσεις αυτές στους παίκτες μέσω του Facebook, Twitter, Instagram ή άλλων μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

·                     Χωρίς αμφιβολία πρόκειται για ακόμη ένα ζήτημα που δείχνει πόσο μεγάλη επιρροή έχουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Twitter, Instagram κ.ά) στη ζωή των εφήβων αλλά και σε πόσο ισχυρό και επικίνδυνο εργαλείο ενδέχεται να μετατραπούν.
·                     Το προφίλ των ανθρώπων που μέχρι στιγμής έχουν συμμετάσχει ανήκει κυρίως στην ηλικιακή ομάδα των 15-17 ετών και είναι έφηβοι με δυσκολίες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις, που αναζητούν την αποδοχή, την σύνδεση με κάποιον και αισθάνονται δυνατοί αν εκπληρώσουν τους στόχους που τους τίθενται (ακόμα και αν αυτοί οι στόχοι είναι ο ίδιος ο θάνατος).
·                     Η νέα αυτή πρόκληση άνοιξε συζητήσεις που αφορούν στην αυτοκτονία των εφήβων, την κατάθλιψη και τον αυτοτραυματισμό, με τους γονείς να αγωνιούν για το πώς μπορούν να προστατεύσουν τα παιδιά τους.

·                     Το γιατί τώρα οι νέοι ανταποκρίνονται σε τέτοιου είδους προκλήσεις είναι ένα πολυσύνθετο ζήτημα. Αυτή η ακραία ανάληψη κινδύνου είναι χαρακτηριστική στους εφήβους και ως στόχο τους έχουν την επιδίωξη απόκτησης μιας ταυτότητας, την αναζήτηση νοήματος,  και την αίσθηση του ανήκειν, αλλά και την αναζήτηση απαντήσεων σε υπαρξιακά ζητήματα, που λίγο πολύ απουσιάζει από αυτό το στάδιο ανάπτυξης του ατόμου. Οι συμπεριφορές αυτές, που ενδέχεται να γίνουν εθιστικές, πηγάζουν από «αυτοτραυματικές ορμές» που οδηγούν τον έφηβο να θέτει τη ζωή του σε κίνδυνο.

Δευτέρα 8 Μαΐου 2017

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ



Την Παρασκευή 05-05-2017 οι μαθητές των Α΄, Β΄, Γ΄ τάξεων του σχολείου μας επισκέφτηκε, το εργοστάσιο πλαστικών PLAST PREVEZA και το Μουσείο φυσικής Ιστορίας στο Νεοχώρι.

Η PLAST PREVEZA είναι  μια εταιρεία ανακύκλωσης πλαστικών που δημιουργήθηκε από Ιταλούς επιχειρηματίες και συμβάλλει στην περιβαλλοντική προστασία και την εξοικονόμηση περιβαλλοντικών πόρων.Οι μαθητές μας μέσα από την επίσκεψη αυτή και την ξενάγηση στους χώρους του εργοστάσιου, κατάλαβαν πώς τα άχρηστα υλικά ανακυκλώνονται και αναγεννιούνται για να διοχετευτούν στην αγορά και να χρησιμοποιηθούν εκ νέου . Μία επίσκεψη η οποία   έφερε τους μικρούς μας μαθητές  πιο κοντά στη φιλοσοφία της ανακύκλωσης και αναγέννησης υλικών και βοήθησε πολύ στην καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης. Στο τέλος προσφέρθηκαν στους μικρούς μαθητές χυμός και σνακ. Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Τσόλκα Σπύρο και την κ. Ευθυμίου Έλενα για τις πολύτιμες πληροφορίες που μοιράστηκαν μαζί μας.   

Στην συνέχεια οι μαθητές επισκέφτηκαν το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας στο Νεοχώρι Πρέβεζας. Εκεί μέσα από εκθέματα ,γνώρισαν την χλωρίδα και την πανίδα της περιοχής και  ενημερώθηκαν για την σημασία διαφύλαξης του φυσικού πλούτου κάθε περιοχής